ورزش
بازیکنان تیم ملی امشب پاداش می‌گیرند 

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان امشب (چهارشنبه) پاداش پیروزی‌های اخیر خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا، تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با سه پیروزی متوالی مقابل بحرین، قطر و امارات به عنوان صدرنشین گروه C جام ملت‌های آسیا - 2015 آسیا راهی مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شود. از همین‌رو مسئولان تیم ملی قرار است به بازیکنان بابت این پیروزی‌ها پاداش بدهند.

مهدی محمدنبی با اعلام این خبر اظهار داشت: پاداش بازیکنان امشب در هتل تیم ملی پرداخت خواهد شد تا آنها با روحیه بالاتری به بازی بعدی فکر کنند

.

دلیل خرید بلیت دیدار با ایران از سوی عراقی‌ها/ خوشحالی از حضور وزیر

تماشاگران دیدار ایران و بحرین
سرپرست تیم‌ ملی فوتبال ایران از خریداری شدن اکثر بلیت‌های بازی ایران و عراق توسط عراقی‌ها خبر داد و دلیل آن را هم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از استرالیا، مهدی محمدنبی درباره آخرین شرایط تیم‌ملی ایران قبل از بازی با عراق اظهار کرد: از نظر فنی که بازیکنان شرایط خوبی دارند و خوشبختانه هیچ بازیکنی هم مصدوم نیست.

وی درخصوص خرید اکثر بلیت‌های بازی ایران با عراق از سوی تماشاگران عراقی تصریح کرد: از آنجا که طرفداران تیم عراق می‌دانستند به احتمال زیاد به عنوان تیم دوم گروهشان به مرحله یکچهارم نهایی صعود می‌کنند خیلی زودتر اقدام به خرید بلیت این مسابقه کردند و تعدادشان هم زیاد است. فکر می‌کنم بیش از 10 هزار قطعه بلیت بازی توسط عراقی‌ها خریداری شده است.

وی تاکید کرد: ورزشگاه محل برگزاری مسابقه 25 هزار نفری است و امیدوارم تماشاگران ایرانی همانند مسابقات قبل از تیم‌ملی حمایت کنند.

سرپرست تیم‌ملی در خصوص شایعه برگزاری بازی با 18 هزار تماشاگر به خاطر مسائل امنیتی تاکید کرد: امیدوارم اینطور نباشد اما باز هم شاهد حضور طرفداران ایران در ورزشگاه باشیم.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی فدراسیون فوتبال روی عملکرد تیم‌ملی تاثیر گذاشته است یا خیر گفت: خوشبختانه امور تیم‌ملی تا اینجای کار به خوبی پیش رفته است. علی کفاشیان هم به خاطر تامین منابع مالی به ایران برگشت که تا فینال مشکلی بابت مسائل مالی نداشته باشیم.

وی افزود: البته انگیزه بازیکنان تیم‌ملی زیاد است و خودشان صبوری می‌کنند. از این بابت جای نگرانی نیست.

سرپرست تیم‌ملی درخصوص تعویق در پرداخت مطالبات کارلوس کی‌روش هم گفت: ما یک مقدار پول بلوکه شده در فدراسیون جهانی فوتبال داریم و درخواست کردیم که پول کی‌روش از آن طریق پرداخت شود.

نبی در پایان درباره احتمال حضور وزیر ورزش و جوانان در استرالیا هم گفت: خوشحال می‌شویم وزیر به استرالیا بیاید ولی الان اطلاع دقیقی ندارم که ایشان چه زمانی به استرالیا خواهند آمد.

ایران سومین تیم پرتماشاگر جام ملت‌های آسیا/ استرالیا وقطر رکوردار شدند

 
دیدار تیم‌‎های ایران و قطر درحالی با فروش 22 هزار و 672 بلیت، در رده ششم پرتماشاگرترین بازی جام قرار گرفت که در مجموع بازی‌های ایران در این جام در رده سوم بیشترین فروش بلیت ایستاده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استرالیا، مسابقات مرحله گروهی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا سه‌شنبه شب با صعود تیم‌های ژاپن و عراق به جمع 8 تیم مرحله یک‌چهارم نهایی به پایان رسید که 24 مسابقه در این مرحله برگزار شد.

بر پایه این گزارش، 395 هزار و 896 هزار نفر با حضور در ورزشگاه‌های محل برگزاری 24 بازی مرحله نخست، این دیدارها را از نزدیک تماشا کردند که میانگین 16 هزار و 465 تماشاگر در هر مسابقه را از خود برجای گذاشتند.

در این بین، دیدار استرالیا با عمان که 50 هزار و 276 بلیت در آن فروخته شد، پرتماشاگرترین دیدار مرحله گروهی لقب گرفت و دیدار تشریفاتی قطر و بحرین که در حضور 4841 تماشاگر انجام گرفت، کم تماشاگرترین دیدار مرحله گروهی بود.

دیدار تیم ملی ایران و امارات

تماشاگر فوتبال

ضمن اینکه بعد از دیدار استرالیا با عمان، دیدار استرالیا با کره‌جنوبی 48 هزار و 513 تماشاگر، بازی استرالیا با کویت با 25 هزار و 231 تماشاگر، مسابقه ژاپن با اردن با 25 هزار و 16 تماشاگر، دیدار ژاپن با عراق با 22 هزار و 941 تماشاگر در رده‌های دوم تا پنجم پرتماشاگرترین دیدارهای جام شانزدهم قرار گرفته‌اند. دیدار ایران و قطر هم با 22 هزار و 672 تماشاگر، ششمین بازی پرتماشاگر این دوره مسابقات لقب گرفت.

در رده‌بندی پرتماشاگرترین تیم در دیدارهای مرحله گروهی، تیم استرالیا با 124 هزار و 20 تماشاگر در صدر است و تیم‌های ژاپن با 65 هزار و 104 تماشاگر و ایران با 51 هزار و 778 تماشاگر در رتبه بعدی این رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

در بازی استرالیا با عمان 50 هزار و 276 تماشاگر، در دیدار استرالیا با کره‌جنوبی 48 هزار و 513 تماشاگر و در مسابقه استرالیا با کویت 25 هزار و 231 تماشاگر به ورزشگاه آمدند و دیدارهای ژاپن برابر اردن، عراق و فلسطین به ترتیب 25 هزار و 16 تماشاگر، 22 هزار و 941 تماشاگر داشت.

از سوی دیگر در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران با قطر 22 هزار و 672 تماشاگر، در بازی ایران با بحرین 17 هزار و 712 تماشاگر و در مسابقه ایران با امارات 11 هزار و 394 تماشاگر به ورزشگاه‌ها آمدند تا در رده‌بندی کلی ایران در رده سوم قرار بگیرد.

ایران همیشه پیروز/ امارات پر حسرت

بانک ورزش – تیم ملی فوتبال کشورمان روز دوشنبه در آخرین بازی خود از مرحله گروهی به مصاف تیم ملی امارات می رود. از این رو نگاهی داریم به مصاف های رو در روی این دو تیم در جام ملت های آسیا.

1984- سنگاپور

در آن سال ها فوتبال امارات در سطحی بسیار پایین تر از از ایران قرار داشت. هنوز هم  از دوران پر افتخاری که همراه با 3 دوره قهرمانی پیاپی در آسیا بود ارتزاق می کردیم. ستاره هایی چون علیدوستی، ناصر محمدخانی، برادران بیانی، عبدالعلی چنگیز، اصغر حاجیلو و... در ترکیب ما حاضر بودند. ناصر ابراهیمی سرمربی ما بود. ماحصل نبرد ما با امارات در مرحله گروهی چیزی جز شکست 0-3 برای حاشیه نشینان جنوبی خلیج فارس به همراه نداشت. حمید علیدوستی، شاهرخ بیانی و ناصر محدخانی گل های این بازی را به ثمر رساندند. این بازی در تاریخ 10 آذر سال 1363 انجام شد.

1988- دوحه قطر

باز هم با امارات در یک گروه قرار گرفتیم. تیم ایران بسیار جوان شده بود. 2  سال قبل از آن و در جریان بازی های آسیایی سئول 14 نفر از بازیکنان نامدار تیم در تقابل با مرحوم پرویز دهداری و سایر اعضای کادر فنی چون وطنخواه و صالح نیا استعفا داده بودند و جای آنها را جوانانی چون عابدزاده، زرینچه، کرمانی مقدم، میراحمدیان و... گرفته بودند. این بار در روز 18 آذرماه 1367، و با تک گل دقیقه 27 فرشاد پیوس که با رایزنی های زیاد به تیم برگشته بود امارات را بردیم تا صعودمان به نیمه نهایی مسجل شود.

1992 – ژاپن

تقدیر بر این بود که برای سومین بار پیاپی با امارات همگروه شویم. سکان تیم ملی به دست علی پروین افتاده بود. دو سال قبل از آن در بازی های آسیایی پکن قهرمان شده بودیم. این بار در یک بازی ضعیف با این تیم به تساوی بدون گل رسیدیم تا به دست خودمان مقدمات عدم صعود از این گروه را فراهم کرده باشیم. اگر تیم ما این بازی را می برد، حتی افتضاح بازی آخر در برابر ژاپن تازه اوج گرفته و لگد زدن به جمال الشریف، داور سوری از سوی مجتبی محرمی هم مانعی برای حضور در نیمه نهایی نمی شد. و جالب اینکه علی پروین در این دوره در 3 بازی تیم ما حتی یک تعویض هم نکرد!

2011- قطر

پس از چند دوره باز هم به پست این تیم عربی خوردیم. فوتبال امارات در این سال ها سرمایه گذاری وسیعی را برای پیشرفت خود انجام داده بود و لیگ این کشور با شکل و شمایلی کاملا حرفه ای برگزار می شد. با تمام این اوصاف باز هم با افشین قطبی یا همان قلب شیر خودمان این تیم را در ورزشگاه القطر با نتیجه 0- 3 و با گل های آرش افشین، محمد نوری و گل به خودی ولید عباس بردیم تا همچنان حسرت پیروزی در برابر ایران بر دل شیوخ متمول اماراتی باقی بماند.

 

وقتی موقعیت‌ها از دست می‌رود عصبی می‌شوید/ اگر گل‌های دوم، سوم و چهارم را بزنیم خیلی خیلی خوشحال می‌شوم/ سردار مانند نیستلروی است!

بانک ورزش -  سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پیروزی ایران مقابل قطر در نشست مطبوعاتی حضور یافت و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش بانک ورزش و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قطر و صعود به مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: برد خیلی خوبی بود. بهترین فرصت‌ها دست ایران بود و استحقاق برد را داشتیم. 

او افزود: توانستیم از موقعیت‌مان استفاده کنیم و می‌توانستیم به گل دوم و گل‌های بعدی هم برسیم. کمی هم بعد از گلی که زدیم تحت فشار بودیم اما خوشبختانه توانستیم به پیروزی برسیم. این برد را هم به هوادارانی که در استرالیا ما را تشویق کردند و هم هوادارانی که ماه‌ها ما را حمایت کرده بودند تقدیم می‌کنیم که به موفقیت ما ایمان داشتند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که در دقایقی از بازی احساس می‌شد که تحت فشار است و دلیل این استرس و فشار چه بود، گفت: به هیچ‌وجه عصبانی نبودم و سعی می‌کردم تیمم را هدایت کنم و کار خودم را انجام دهم. در طول نیمه دوم دیدیم که 7، 8 ضدحمله و موقعیت دو به دو داشتیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما وقتی از روی نیمکت می‌بینید که موقعیت‌ها از دست می‌رود عصبی می‌شوید.

کی‌روش با تاکید بر اینکه از پیروزی تیمش خوشحال است و عصبانی نیست، خاطرنشان کرد: نگرش من این است که اگر یک گل بزنیم خوشحالم اما اگر گل‌های دوم، سوم و چهارم را بزنیم خیلی خیلی بیشتر خوشحال می‌شوم.

کی‌روش اظهار داشت: سردار آزمون آینده خوبی دارد و مانند نیستلروی است. گلی که او در این بازی به ثمر رساند در حد جهانی بود. سردار چرخش بسیار خوبی داشت. او در خصوص اینکه تیم ملی تا اینجا بازی‌های زیبایی انجام داده و برنامه او برای آینده چیست، گفت: نگرش ما ساده است و روی بازی‌ها تمرکز داریم. نمی‌توانید دو بازی را در یک بازی ببینید و ما بازی به بازی فکر می‌کنیم. از فردا با ریکاوری تمرینات‌مان را دنبال و سپس به بازی با امارات فکر خواهیم کرد اما اگر در این بازی گل‌های بیشتری می‌زدیم برای بازی بعدی کار راحت‌تری داشتیم.

تعداد صفحات : 7